Saturday, December 29, 2012

Az alázat ereje (Az élet tanulás)

Pár nappal ezelőtt, Lotte Karolina Gabrovits cikkeThe power of passion, the passion.for.wine.” annyira megmozgatott, hogy vissza menjek néhány évet az időben, abba az idöbe mielőtt csatlakoztam az Institute of Masters of Wine-hoz. Az az idő, amikor azt hittem, tudtam sokat a borról. Nos, nem tartott sokáig, mig láttam, hogy tévedtem, de nagyon!
Plató azt mondta a “Republic” - ba, hogy sokkal nagyob sebességel nö a tudás univerzuma mint a saját tudás növekedésének sebessége. (a tudatlanság sötétségéböl a tudás fényébe). Más szavakkal, azt hittem hogy bor tudásom elég nagy volt ahhoz, hogy a legtöbbet, amit csak tudni lehetett, tudtam. (képzeljük el, hogy a "bor tudás" nekem csak olyan mint egy nagy szoba). Az igazi kihívásal azonban nap mint nap szembe nézek: ujabb és ujabb szobákra találok. A kapuk megnyitása az új realitásokhoz az út, amikröl nem is tudtam, léteztek. Úgy érzem most, hogy meg kell öket nyitni, tudni kell ezeket az "új" dolgokat amikre rátalálok az Institute diáka -ként. Az eredmény az, hogy a világegyetem bővült exponenciálisan (ne feledjük, a bor univerzum csak a nagy szoba), de a tudásom nőtt összehasonlíthatatlanul kicsit, és az eredmény az, hogy úgy érzem, hogy tudom, hogy sokkal kevesebb most ... még 5 év intenzív tanulmányok után is…. Ez akkor paradoxon? Nem igazán. Azt is tudom, sokkal több most, mint néhány évvel ezelőtt, de a valóság az, hogy arányosan (hogy mit lehetne tudni) azt tudom, hogy végtelenül kicsit tudok.
Szóval, hol van a kapcsolat Lotte cikkével? Nagyon egyszerű: Úgy volt, hogy egy másik hibát elkövettem amikor azt hittem hogy a szabály "minél többet tudsz, annál inkáb tudodd hogy keveset tudsz" csak a bor esetében igaz (és, persze, más területekre, amikben az emberek  szenvedélyesek). És ismét ... tévedtem, de nagyon!
Hadd magyarázzam meg.
"The power of passion ráébresztett valami igazán fontosra: Én a tudást az egyik legfontosabb dolognak értékelem a rövid idő allat amit a Földön töltünk. Az élet nem más mint a tanulás! (Ez magában foglalja a tanulás szeretetét és a boldogságságot egyaránt. Ezek legyenek a célunk az életben)
És igen, úgy érzem, hogy én keményen dolgozom ezen, hogy teljesítsem a küldetést, nagy erőfeszítésel, hogy úgy éljek egy életet tanulással azzokon a területeken amikben anyira nagy a passzió. De a helyes dolgokat tanulom? Nyilvánvalóan nem. Az alázat, amit Lotte megmutattot mindannyiunk számára, nem valami, amit megtanultam… egyáltalán nem... Amikor megkérte hogy szavazzak rá, minden, amit láttam az volt (vagy, amit jelenlegi rendkívül versenyzö oldalom látott), hogy ezt a versenyt mint # winelover közösség - meg kell nyerni és keményen dolgozztunk hogy így is legyen. Amikor úgy döntött, hogy publikálja a cikkét, ő szavazatok számában vezetett, viszont, saját szavaival élve, "ezt nem érzi igazságosnak", ezért úgy döntött, hogy megmutatja, hogy valaki, ilyen fiatalon (ő 24) úgy tudja látni a dolgokat, ahogyan a legtöbben nem. Ami engem illet, én megpróbálom a dolgokat ebből a szempontból a következő alkalommal, amikor erre lehetőség nyílik így látni. Óriási karakterre val, nem a "hatalom és dicsőség" csapdájába lépni és ö mond valami ilyesmit: "Ok ... lehet hogy sok szavazatom van ebben a versenyben ... de, hogy őszinte legyek, a legfontosabb nem a szavazatok száma, mivel nem én vagyok az, aki megérdemli ennek a verseny cimét. "Próbálok nagyon nehézkesen visza emlékezni, hogy én képes lennék így dönteni, ha ebbe az irányba haladna nálam ,hogy csak egy kis ugrás lenne a nyerés (és hogy hires legyek), 24 évesen. Biztos vagyok benne, hogy a győzelemre hajtanék És Ön mit tett volna? Ugyanazt, mint én? Azért kérdezem, mert úgy érzem, magam mint ha Lotte apja volnék és had játszam a büszke apát, és amit csinált, az valami nagyon gyakori, és a legtöbb gyerek ezt tette volna ...
Én nem látom, hogy igen gyakran történik, és nagyon büszke vagyok arra, hogy öt ismerem, mint a barátom (vagy, mint "fogadott lányam", ha úgy tetszik), de lehet, hogy csak én nem látom a világot valaki más szemszögéböl ... Akárhogy is, még sok tanulnivalóm van és szeretnék tanulni az életről ...

Különben így fejezte be levelét: "És megint, nagyon köszönöm mindazt a támogatást! Nincsenek szavak kifejezni hálámat ... de ha megengedik nekem, hogy még egy szivességet  kérjek, akkor a következő lenne: Ha valóban választani kéne, kérjem, adja meg szavazatát Dr. Mészáros Gabriellának. Ő az egyetlen, aki igazán megérdemli ezt a címet. "
És én most hasonló módon beejezném: Lotte, nagyon köszönöm ezt a gyönyörű leckét. Az alázat egy olyan értékes ajándék. De ha kérhetek egy szívességet ... akkor az az lenne: Kérem, ossza meg ezt és szavazzon Ön is. Lotte nagyon világosan kifejtette, miért Dr. Mészáros Gabriella az a nö aki megérdemli, hogy megnyerje ... és én tiszteletben tartom. De azt hiszem, van néhány jó hír: A rendszer a Facebook-on lehetővé teszi, hogy úgy lehet szavazni hogy több szavazatott is lelehet adni... és úgy gondolom, hogy valaki, mint te, Lotte megérdemli, ennji szerénységel hogy rád is szavazzanak!
 Ha egyetért a dolgokal amiket itt mondtam, kérjük szavazzon mindkét Dr. Mészáros Gabriella és Lotte Karolinára. Biztos vagyok benne, Lotte is igy tartaná igazságosnak!
Ha fen vagy facebook-on akkor ezt a linket használhatod a szavazásra: https://www.facebook.com/questions/10151279250123213/

Cheers!
Luiz Alberto, #winelover

No comments:

40 Years of Winemaking at Russian River Valleys Sonoma-Cutrer by Philip S. Kampe

 Innovation in Winemaking at Sonoma-Cutrer began forty years ago. The focus has always been innovation for this Russian River Valley winery....